Life 1.5 virtual exhibition - text on white, fragmented background, with Designs for a Cooler Planet logo.
Visual identity: Milja Komulainen & Hares Bassil

Elämä 1.5

Yksilöllisiä luomuksia kertakäyttöisen massan sijaan.

Experimental building material blocks on top of each other.
Building blocks of a better future explores solutions for carbon neutral building and living. Photo: Anne Kinnunen

Oletko koskaan ajatellut, että jokaisella puulla, rakennuksella, vaatekappaleella ja jopa ruoka-annoksella on oma elämänsä, oma yksilöllinen jalanjälkensä ja tarinansa?

Aiemmat sukupolvet vaalivat paitsi omaisuuttaan, myös luonnonvaroja. Heidän jalanjäljissään meidänkin tulisi jälleen oppia pitämään parempaa huolta ympäristöstämme ja resursseistamme, ja nähdä ne yksilöinä sieluttoman massan sijaan.

Koe Elämä 1.5 ja lujittunut luontosuhteemme tutkijoidemme, muotoilijoidemme sekä yrittäjäyhteisömme silmin.

Tervetuloa tutustumaan kaikkiin yli 20 projektiin Väreeseen, Otaniemeen

8.9. – 12.10.2022

LUE LISÄÄ ELÄMÄ 1.5 -NÄYTTELYISTÄ

White coral structure prototype on black background.
Megan McGlynn's Intension explores natural materials and shapes. Photo: Megan McGlynn

Muusana luonto

Voimme oppia luonnolta ja antaa sen luotsata meitä kohti parempaa tulevaisuutta.

Luontoa hiotumpaa kokonaisuutta saa etsiä.

Se on käytännöllinen, järjestelmällinen ja resurssiviisas. Kaikilla ekosysteemin jäsenillä on oma tärkeä roolinsa, ja se mikä vaikuttaa yhteen, vaikuttaa kaikkiin. Kaikki on jatkuvassa liikkeessä, alati kehittyvää.

Kuvittele, mitä kaikkea voisimme siltä oppia.

White material and texture samples resembling a mushroom on a black background.
Each of Intension’s items is made of nanocellulose, and dries in its own unique way. The variation in size, shape and curvature is reminiscent of the diversity of natural forms. Design & photo: Megan McGlynn

Luontoa hiotumpaa kokonaisuutta saa etsiä.

Se on käytännöllinen, järjestelmällinen ja resurssiviisas. Kaikilla ekosysteemin jäsenillä on oma tärkeä roolinsa, ja se mikä vaikuttaa yhteen, vaikuttaa kaikkiin. Kaikki on jatkuvassa liikkeessä, alati kehittyvää.

Kuvittele, mitä kaikkea voisimme siltä oppia.

Second Nature by CHEMARTS nostaa esille prototyyppejä niin biomateriaaleista, rakenteellisista kokeiluista kuin luonnonväreistäkin. Opiskelijoiden, henkilökunnan sekä alumnien projektit yhdistävät muotoilua ja materiaalitutkimusta, suurimpana innoittajanaan luonto.

Second Nature by CHEMARTS

PROJEKTIN SIVUILLE

Soap project samples on white background.
Sonja Dallyn and Anastasiya Grachova’s soap project utilises naturally antibacterial spruce bark extract. Photo: Esa Kapila

Second Nature by CHEMARTS nostaa esille prototyyppejä niin biomateriaaleista, rakenteellisista kokeiluista kuin luonnonväreistäkin. Opiskelijoiden, henkilökunnan sekä alumnien projektit yhdistävät muotoilua ja materiaalitutkimusta, suurimpana innoittajanaan luonto.

Second Nature by CHEMARTS

PROJEKTIN SIVUILLE

Butterfly sitting on a flower.
Elina Koivisto and Maiju Suomi explore how architecture could renew our nature relationship. Photo: Anne Kinnunen

Monimuotoisen luonnon puolesta

Luonto toivotetaan avosylin tervetulleeksi takaisin tiiviisti asutettuihin kaupunkeihin.

Clay brick building in the middle of growing plants in an urban environment.
Alusta is made in collaboration with ecologists from University of Helsinki. Everything, from materials to plants, is chosen especially with non-human visitors in mind. Photo: Maiju Suomi

Miten rikkoa ristiriita luonnon ja ihmisten välillä arkkitehtuurin keinoin? Alusta paviljonki on virkistävä keidas hektisen kaupunkitilan keskellä, ja tarjoaa kohtaamispaikan ihmisille ja muunlajisille eläimille.

Rakenteellisella ja toiminnallisella tasoilla, arkkitehtuurin tulisi pyrkiä suojelemaan ja parantamaan luonnonympäristön tilaa.

Ollakseen lisäksi kulttuurisesti vaikuttavaa, ympäristötietoisen arkkitehtuurin täytyy välittää merkityksiä myös esteettisen kokemuksen kautta.

People watching movie outdoors in Alusta at night.
Alusta functions as a platform for environmental discourse, both on a level of its form and materiality and through the activities taking place there. Photo: Anne Kinnunen

Alusta paviljonki

Satelliittinäyttely Arkkitehtuurimuseon ja Design-museon välisellä sisäpihalla Helsingin keskustassa.

Pölyttäjäystävällinen savesta ja puusta rakennettu puutarhapaviljonki. Alusta on avoinna kesäkuusta 2022 lokakuuhun 2023.

PROJEKTIN SIVUILLE

Lue lisää

Avoimia tapahtumia Alustalla Designs for a Cooler Planetin aikana

Alusta: Making in More Than Human World

Ke 07.09.2022 klo 17:00

englanniksi / vapaa pääsy

Alusta: Arkkitehtuuri ympäristökeskustelun välineenä

Ke 14.09.2022 klo 17:00

suomeksi / vapaa pääsy

Transparent vest filled with Fluff Stuff on a person in nature.
Fluff Stuff offers alternatives for the traditional textile fillings – and has positive impact on environment, ecosystems, and even land owners. Photo: Mikko Raskinen

Kestävää untuvaa suoraan soilta

Sen sijaan, että käyttäisimme luontoa hyväksemme, käytämmekin materiaaleja sen hyväksi.

Käyttämämme materiaalit voivat olla peräisin yllättävistä paikoista, kuten turvesoilta, joilla osmankäämi on tuttu näky.

Fluff Stuff hyödyntää osmankäämin höytyväisiä siemeniä tekstiilitäytteenä tarjoten ekologisesti ja eettisesti kestävän vaihtoehdon untuvalle ja polyesterille. Planeettaystävällisen materiaalin hyödyt eivät kuitenkaan pääty tähän.

Detail of a vest filled with Fluff Stuff.
By processing the cattail fibers it is possible to produce a textile filling material with similar properties to down feathers and polyester fibers. Photo: Mikko Raskinen

Käyttämämme materiaalit voivat olla peräisin yllättävistä paikoista, kuten turvesoilta, joilla osmankäämi on tuttu näky.

Fluff Stuff hyödyntää osmankäämin höytyväisiä siemeniä tekstiilitäytteenä tarjoten ekologisesti ja eettisesti kestävän vaihtoehdon untuvalle ja polyesterille. Planeettaystävällisen materiaalin hyödyt eivät kuitenkaan pääty tähän.

Uudistetuilla turvesoilla kasvatettu osmankäämi sitoo valtavat määrät maaperän päästöjä ja tukee paikallisen ekosysteemin palautumista.

Kyseisen luonnonmateriaalin uudenlaiset käyttötavat voisivat myös kannustaa yksityisiä maanomistajia ennallistamaan kuivattuja turvemaita tarjoten heille kestävämmän tulonlähteen sekä mahdollisuuden hyödyntää soiden valtavan potentiaalin.

Fluffy cattail plant in someone's hand on a black bacgkround.

Uudistetuilla turvesoilla kasvatettu osmankäämi sitoo valtavat määrät maaperän päästöjä ja tukee paikallisen ekosysteemin palautumista.

Kyseisen luonnonmateriaalin uudenlaiset käyttötavat voisivat myös kannustaa yksityisiä maanomistajia ennallistamaan kuivattuja turvemaita tarjoten heille kestävämmän tulonlähteen sekä mahdollisuuden hyödyntää soiden valtavan potentiaalin.

Fluff Stuff - Climate-positive textile fillings from Finnish peatlands

Näyttely esittelee osmankäämihöytyvän potentiaalia tekstiilitäytteenä useiden konkreettisten prototyyppien kautta. Seminaari avaa uuden käyttötavan laajemmalle ulottuvia vaikutuksia.

PROJEKTIN SIVUILLE

Lue lisää

Seminaari: Rethinking Finnish peatland management

Ma 19.09.2022 klo 15:00 – 16:30

Harald Herlinin oppimiskeskus, huone 126 Juho (Otaniementie 9, Espoo)

englanniksi / vapaa pääsy

Muistathan rekisteröityä 14.9. mennessä!

Fluffy cattail plant in someone's hand on a black bacgkround.
The seeds of these perennial plants could provide sustainable filling material for over 250 million sleeping pillows or 140 million winter jackets, with the potential to lower carbon emissions and animal harm within textile industry. Photo: Anne Kinnunen

Fluff Stuff - Climate-positive textile fillings from Finnish peatlands

Näyttely esittelee osmankäämihöytyvän potentiaalia tekstiilitäytteenä useiden konkreettisten prototyyppien kautta. Seminaari avaa uuden käyttötavan laajemmalle ulottuvia vaikutuksia.

PROJEKTIN SIVUILLE

Lue lisää

Seminaari: Rethinking Finnish peatland management

Ma 19.09.2022 klo 15:00 – 16:30

Harald Herlinin oppimiskeskus, huone 126 Juho (Otaniementie 9, Espoo)

englanniksi / vapaa pääsy

Muistathan rekisteröityä 14.9. mennessä!

Person wearing piece from BioColour Linen fashion collection.
 The BioColour Linen collection by Elina Onkinen and Kasia Gorniak explores the use natural colorants like onion skins and willow tree bark. Better Balance in the Fashion System. Photo: Helen Korpak

Muodin hidas tulevaisuus

Uudet innovaatiot ja systeemiset muutokset mullistavat kokonaisia toimialoja.

Model wearing upcycled vintage garments.

Muotiteollisuus on vastuussa jopa kymmenestä prosentista kansainvälisistä kasvihuonekaasupäästöistä, joka tekee siitä yhden suurimmista saastuttajista.

Pikkuhiljaa tapahtuva muutos ei enää riitä. Emme voi tyytyä kehittämään parempia vaihtoehtoja puuvillalle.

Tarvitsemme rohkeita, systeemisiä muutoksia ja uusia innovaatioita pelastaaksemme planeetan.

Model wearing upcycled vintage garments.
Ellen Rajala examines how existing clothes could be used as a material and a source of inspiration, and how different it is to create from old instead of new. Better Balance in Fashion System. Photos: Sofia Okkonen

Arvostus vaatteita kohtaan mukailee hyvin Elämä 1.5 -periaatetta: vaatteita tulisi kohdella yksilöinä kertakäyttöisen massan sijaan ja arvostaa jälkiä, jotka kertovat eletystä elämästä.

Muutos vaatii liiketoimintamallien sekä kuluttajakäyttäytymisen ja ajatusmallien täyskäännöstä. Uusien hankintojen sijaan meidän tulisi ensisijaisesti vaalia, korjata ja ylläpitää vanhaa.

Bright pink modular dress on a model.

Tasapainossa oleva muoti- ja tekstiilijärjestelmä sekä Tulevaisuuden vaatekaappi -hankkeet osoittavat, miten uudet innovaatiot, muotoiluosaaminen sekä muutokset niin kuluttajien kuin yritysmaailmankin ajatusmalleissa voisivat viedä muotialaa kohti parempaa tulevaisuutta.

Hankkeet ovat tiukasti ajassaan kiinni, mutta ammentavat oppeja myös tulevaisuudesta ja perimätiedosta.

Bright pink modular dress on a model.
Modular dress designed by Sofia Ilmonen is an example of the design know-how that could push the systemic shift forwards. Wardrobe of the Future. Photo: Sofia Okkonen

Tasapainossa oleva muoti- ja tekstiilijärjestelmä

Hitaan muodin ja kulutuksen muotoilua. Webinaari avaa, kuinka uusi kaupallinen ymmärrys sekä muotoilustrategiat voisivat mullistaa koko muoti- ja tekstiilialan.

PROJEKTIN SIVUILLE

Webinaari: Better Balance in the Fashion System

Ti 13.09.2022 klo 13:00 – 15:00

Tulevaisuuden vaatekaappi

Kokoelma kestäviä muoti-innovaatioprojekteja aina materiaaliratkaisuista älykkääseen, tuotantoketjujen läpinäkyvyyttä edistävään musteeseen, sekä uuteen muotoiluosaamiseen ja liiketoimintamalleihin.

PROJEKTIN SIVUILLE

Lue lisää

Biochar detail.
There is art-like beauty in wood waste, highly overlooked and poorly utilised material. Biochar by Lucas Schuck and Felix Dingeldein. Photo: Hector Grønborg

Puujätteessä piilevä kauneus

Toisen roska voikin olla meidän kaikkien aarre.

Rakennuksilla ja rakennusteollisuudella on valtava vaikutus planeettamme hyvinvointiin, sillä niiden tarpeisiin uppoaa noin puolet ihmiskunnan käyttämistä materiaaleista.

Rakennus- ja purkujäte kattavat lähes 50 % koko EU:n jätteistä. Puhutaan valtavasta, heikosti hyödynnetystä resurssista, jonka tulisi lähitulevaisuudessa olla aiempaa tärkeämpi materiaalinlähde.

Carved details of an acoustic panel made from waste wood.
Re-valuing wood showcases the numerous ways in which wood waste can be utilised. Acoustic wood panel details by Jason Selvarajan and Neha Sharma. Photo: Saara Kantele

Rakennuksilla ja rakennusteollisuudella on valtava vaikutus planeettamme hyvinvointiin, sillä niiden tarpeisiin uppoaa noin puolet ihmiskunnan käyttämistä materiaaleista.

Rakennus- ja purkujäte kattavat lähes 50 % koko EU:n jätteistä. Puhutaan valtavasta, heikosti hyödynnetystä resurssista, jonka tulisi lähitulevaisuudessa olla aiempaa tärkeämpi materiaalinlähde.

Monen asian on käännyttävä päälaelleen: miten suhtaudumme puuhun materiaalina, miten määrittelemme metsän ja oman suhteemme siihen, puhumattakaan siitä, minkä määrittelemme jätteeksi tai roskaksi.

Puun uusi arvo koostuu opiskelijoiden kokeilullisista projekteista, jotka on tehty – mistä muustakaan, kuin puujätteestä. Opiskelijatyöt paljastavat aliarvostetun materiaalin pinnan alla piilevän kauneuden.

Miksi hävittäisimme jotain niin kaunista?

Wood Shrine, wooden light panel, off on a white background.

Monen asian on käännyttävä päälaelleen: miten suhtaudumme puuhun materiaalina, miten määrittelemme metsän ja oman suhteemme siihen, puhumattakaan siitä, minkä määrittelemme jätteeksi tai roskaksi.

Puun uusi arvo koostuu opiskelijoiden kokeilullisista projekteista, jotka on tehty – mistä muustakaan, kuin puujätteestä. Opiskelijatyöt paljastavat aliarvostetun materiaalin pinnan alla piilevän kauneuden.

Miksi hävittäisimme jotain niin kaunista?

Puun uusi arvo

Opiskelijatöitä vuoden 2021 kurssilta.

PROJEKTIN SIVUILLE

Wood Shrine, wooden light panel, on on a black background.
The projects reveal the full beauty of the material, respecting its natural characteristics. Wood Shrine: a demolition wood lighting panel by Paul Mesarcik and Satyaki Roy. Photo: Hector Grønborg

Puun uusi arvo

Opiskelijatöitä vuoden 2021 kurssilta.

PROJEKTIN SIVUILLE

Close-up of a wooden building, antiqued by weather and natural aging.
In Sámi architecture, materials are carefully chosen – often so that signs of natural aging only make them more beautiful. Photo: Jie Wu 

Ympäristötietoista arkkitehtuuria

Suhtaudumme ympäristöömme huomaavaisesti ja kunnioitamme asioiden luonnollista tilaa.

Glass window in a small hill, an example of indigenous architecture.
Sámi way of building puts nature first, respects it and gives it time to recover from the human touch. Photo: Kaisa Penttilä

Mikä länsimaalaiselle vierailijalle näyttäytyy loputtomana tyhjyytenä, on saamelaisille täynnä merkityksiä ja jälkiä eletystä elämästä.

Heidän ymmärryksensä ympäristöstä, luonnon ja ilmaston olosuhteista sekä luonnon (ja inhimillisten) resurssien huolellisesta hyödyntämisestä näkyy ympäristön vaalimisena ja ylläpitona, joka ulkopuolisen silmin on lähes huomaamatonta.

Northern desert view with stone tower in the middle.
Students explore indigenous cultures and their relationship to nature to learn, and to question the current Western architectural value basis. Photo: Lucas Auvard

Interplay of Cultures Studio 2022 Sámi -kurssin opiskelijatyöt tutkivat alkuperäiskansojen rakennettua ympäristöä, jonka lähtökohdat sekä suhde resursseihin poikkeavat tyystin länsimaalaisesta arkkitehtuurista.

Interplay of Cultures Studio 2022 Sámi

5 arkkitehtuuriopiskelijoiden työtä.

PROJEKTIN SIVUILLE

Wood prints on paper and wooden frames.
Josh Krute's prints of trees' unique growth patterns underlines that they are all individuals with their own life stories and cycles. Photo: Anne Kinnunen

Puun sormenjälki

Luontokappaleet nähdään yksilöinä, ja niitä myös kohdellaan sen mukaisesti.

Pikku-Finlandian puut nostaa esiin mäntyjen ominaisuuksien kirjon, kuten koko, ikä ja vuosirenkaat.

Teokset on painettu paperille käsin, ja ne kuvaavat kunkin puun yksilöllistä sormenjälkeä. Poikkileikkausten muodostama sormenjälki näyttää, kuinka kaikki puut ovat yksilöitä ja sellaisina niitä tulisi myös kohdella – huolella ja kunnioituksella.

Black print of crosscut wood on white background.
The Trees of Pikku Finlandia consists of more than 15 unique print reliefs. Design: Josh Krute

Pikku-Finlandian puut nostaa esiin mäntyjen ominaisuuksien kirjon, kuten koko, ikä ja vuosirenkaat.

Teokset on painettu paperille käsin, ja ne kuvaavat kunkin puun yksilöllistä sormenjälkeä. Poikkileikkausten muodostama sormenjälki näyttää, kuinka kaikki puut ovat yksilöitä ja sellaisina niitä tulisi myös kohdella – huolella ja kunnioituksella.

Alleviivaamalla puiden yksilöllisyyttä taiteen keinoin Pikku-Finlandian puut antaa meille mahdollisuuden pohtia vaihtoehtoja sahatavaran perinteiselle käytölle ja kehottaa miettimään, kuinka voisimme hyödyntää sitä aiempaa vastuullisemmin.

Pikku-Finlandian puut

Satelliittinäyttely Cafe Pikku-Finlandiassa, Töölössä, 1. - 30.9.2022

Vedosnäyttely, joka kuvaa arkkitehtonisen puumateriaalin, tilan ja taiteen uniikkia liittoa.

PROJEKTIN SIVUILLE

The Trees of Pikku Finlandia: Exhibition opening

Pe 09.09.2022 klo 18:00 - 21:00

Cafe Pikku-Finlandia, Karamzininranta 4, 00100 Helsinki

vapaa pääsy

Josh Krute, artist behind The Trees of Pikku-Finlandia, pictured in his studio with the wood prints and wooden frames.
Through his art, Josh Krute wants to encourage us to do better with the natural resources we utilise. Photo: Anne Kinnunen

Alleviivaamalla puiden yksilöllisyyttä taiteen keinoin Pikku-Finlandian puut antaa meille mahdollisuuden pohtia vaihtoehtoja sahatavaran perinteiselle käytölle ja kehottaa miettimään, kuinka voisimme hyödyntää sitä aiempaa vastuullisemmin.

Pikku-Finlandian puut

Satelliittinäyttely Cafe Pikku-Finlandiassa, Töölössä, 1. - 30.9.2022

Vedosnäyttely, joka kuvaa arkkitehtonisen puumateriaalin, tilan ja taiteen uniikkia liittoa.

PROJEKTIN SIVUILLE

The Trees of Pikku Finlandia: Exhibition opening

Pe 09.09.2022 klo 18:00 - 21:00

Cafe Pikku-Finlandia, Karamzininranta 4, 00100 Helsinki

vapaa pääsy

People working in a laboratory.
Combining the forces of synthetic biology and synthetic chemistry could contribute to solving the global material needs. Photo: Pertti Pällijeff

Aliarvostetun materiaalin monet mahdollisuudet

Uudet tuotantomenetelmät ja teknologiat mahdollistavat materiaalien tehokkaan käytön.

Person in laboratory working with plant waste.
NGB’s solution is double-edged: recycling plant waste into high value textiles and reducing the use of virgin raw material in the textile industry. Photo: Pertti Pällijeff

Emme voi jatkaa nykyistä, ylenpalttista ja tuhlailevaa materiaalinkulutustamme. Mutta miten varmistaa, että muutos on paitsi ekologisesti, myös kaupallisesti kestävä?

Nordic Bioproducts Group (NBG) on kehittänyt uuden menetelmän, jonka keinoin selluloosapitoisista raaka-aineista voidaan tehdä tekstiilejä ilman myrkyllisiä kemikaaleja tai kalliita liuottimia.

Sample from textile made out of plant waste.
Waste gets a new life as a high-value textile material. Photo: Pertti Pällijeff

Uuden menetelmän avulla tekstiilimme voisivat olla peräisin jopa selluloosapitoisesta maatalousjätteestä. Prosessin sivutuotteena syntyy sokereita, joista voidaan myöhemmässä vaiheessa valmistaa biologista väriainetta.

Tällä keinoin aliarvostetut ja heikosti hyödynnetyt resurssit, kuten kasvi- tai jopa vaatejätteet, voitaisiin muuntaa uusiksi arvokkaiksi tuotteiksi. Samalla tarve täysin uusille raaka-aineille vähenee.

New textile applications from underutilised plant-based side streams

PROJEKTIN SIVUILLE

Photo from inside of the vertical farming house.
Vertical farming could contribute in preventing the global food crisis. Photo: Mikko Raskinen

Kaupunkiviljelyn tulevaisuus

Uudet, resilientit viljelymenetelmät voivat pelastaa meidät globaalilta ruokakriisiltä.

Kansainvälinen maataloussektori on kriisissä – pulaa on jo maasta, vedestä, lannotteista ja työvoimasta, eikä ilmastonmuutos ainakaan helpota tilannetta.

Meidän on kehitettävä uusia tehokkaita ja kestäviä viljelymenetelmiä, jotka mahdollistavat vakaan ruoantuotannon kaikissa olosuhteissa ja ilmastoissa.

Vertical farming greenhouse.
The facilities can be constructed mainly from wood, using only renewable electricity in the cultivation process. Vertical farming also cuts the need of land and fertilizers, using them more efficiently. Photo: Mikko Raskinen

Kansainvälinen maataloussektori on kriisissä – pulaa on jo maasta, vedestä, lannotteista ja työvoimasta, eikä ilmastonmuutos ainakaan helpota tilannetta.

Meidän on kehitettävä uusia tehokkaita ja kestäviä viljelymenetelmiä, jotka mahdollistavat vakaan ruoantuotannon kaikissa olosuhteissa ja ilmastoissa.

Vertikaaliviljely voisi antaa vastauksia. Resurssiviisas ja resilientti menetelmä voisi hajauttaa elintarviketuotannon ja mahdollistaa tuoreen, puhtaan ja hyperlokaalin ruoan minimoiden samalla hävikin ja hiilidioksidipäästöt.

The Future of Vertical Farming käy läpi vertikaaliviljelyn mahdollisuudet ja potentiaalin.

Paneelikeskustelu: The Future of Vertical Farming

Ke 5.10.2022 klo 13:00 – 15:00

Otaniemi, Espoo + online

TAPAHTUMASIVUILLE

Salad growing in a vertical farming greenhouse.
Irrigation water can be recycled close to 100 %, so the only water escaping the facility will be the amount of water stored inside the cultivated plants. Photo: Mikko Raskinen

Vertikaaliviljely voisi antaa vastauksia. Resurssiviisas ja resilientti menetelmä voisi hajauttaa elintarviketuotannon ja mahdollistaa tuoreen, puhtaan ja hyperlokaalin ruoan minimoiden samalla hävikin ja hiilidioksidipäästöt.

The Future of Vertical Farming käy läpi vertikaaliviljelyn mahdollisuudet ja potentiaalin.

Paneelikeskustelu: The Future of Vertical Farming

Ke 5.10.2022 klo 13:00 – 15:00

Otaniemi, Espoo + online

TAPAHTUMASIVUILLE

Näe ja koe Elämä 1.5 ja loput projektit paikan päällä

Viisi viikkoa, kolme näyttelyä ja yli kaksikymmentä projektia tarjoavat näkymiä toiveikkaampaan tulevaisuuteen.

7.9. – 12.10. Otaniemessä ja verkossa + kaksi satelliittinäyttelyä Helsingin keskustassa

Lue lisää tämän vuoden pääteemasta sekä kolmesta näyttelystämme

ELÄMÄ 1.5

JÄLJETÖN ELÄMÄ

KESTÄVÄ TYYLI

TERVEEMPI RAVINTOKETJU

Ja tutustu avoimiin tapahtumiimme

TAPAHTUMAKALENTERI

Tapahtuma on osa Helsinki Design Weekin virallista ohjelmaa, sekä vuoden 2022 Maailman kiertotalousfoorumin (WCEF) sivutapahtuma. Aalto-yliopisto on myös yksi EU:n New European Bauhaus -hankkeen yhteistyökumppaneista.

#ACoolerPlanet #HelsinkiDesignWeek #NewEuropeanBauhaus #WCEF2022

Janoatko lisää?

Kuvia näyttelyistä paikan päällä sekä muuta kiinnostavaa lisämateriaalia.